DICE dan EA telah mengumumkan secara rasmi mereka sedang membangunkan Battlefield Mobile pada bulan April lepas, permainan tersebut dijangka akan tiba pada tahun 2022.

Baru-baru ini, Battlefield Mobile sudah tersenarai di Play Store yang serba sedikit memperlihatkan apa yang pemain boleh jangkakan daripada permainan tersebut. Penyenaraian di Play Store mungkin untuk sesi percubaan yang sedang berlangsung di Indonesia dan juga Filipina.

Berdasarkan penyenarian di Play Store, Battlefield Mobile akan menyertakan mod dan juga peta yang sudah menjadi kebiasaan untuk siri Battlefield dan juga yang baharu khusus untuk versi mudah alih.

Battlefield terkenal dengan pertempuran skala besar di mana sebelum ini ia menyokong sehingga 64 pemain serentak, dan 128 pemain untuk Battlefield 2042, di dalam Battlefield Mobile mereka menjanjikan perkara yang sama akan tetapi tidak disahkan jumlah kesemuannya.

Sesi percubaan untuk Battlefield Mobile akan diperluaskan kepada lebih banyak negara di masa hadapan sebelum ia dikeluarkan secara rasmi, dengan mereka memfokuskan kepada Asia Tenggara, ada kemungkinan Malaysia juga akan menerimanya tidak lama lagi.

EA telah mengesahkan yang Battlefield Mobile adalah permainan tersendiri dan tidak akan mempunyai sebarang sokongan rentas permainan dengan permainan-permainan Battlefield yang lain termasuk juga Battlefield 2042 akan tiba pada 22 Oktober ini.

Sohor Kini