Kemaskini 28 April 2021 Video acah telah diterbitkan oleh Pixar melalui saluran YouTube rasmi mereka. Video ini memperlihatkan 22 yang dilakonkan oleh Tina Fey mendidik “roh” lain mengenai kenapa jangan pergi ke bumi atau menjaid roh kepada tubuh manusia.


Soul adalah filem animasi terbaru Disney yang penuh dengan emosi, muzikal dan visual menarik. Filem ini turut tercalon dalam anugerah Oscar. Ia mengisahkan Joe, lakonan suara Jamie Fox yang “mati” dan rohnya pergi ke alam, fantasi yang mana semua roh berkumpul dan turut mempunyai roh yang belum menjadi manusia. 22 adalah roh yang belum pernah memiliki tubuh manusia, lakonan suara Tina Fey yang bertemu dengan Joe dan membantu beliau untuk kembali hidup.

Terkini, Hollywood Reporter melaporkan yang Disney akan hadir dengan filem animasi pendek berdasarkan Soul. Filem ini adalah 22 vs. Earth, yang merupakan prekuel kepada filem. Filem ini akan mendedahkan kenapa ada roh yang tidak ingin menjadi manusia atau mempunyai kehidupan di bumi. 22 adalah antara roh tersebut, yang mana Tina Fey akan kembali sebagai pelakon suara. Filem ini akan disiarkan di Disney+ pada 30 April.

Bagi yang belum tonton Soul, Disney+ masih tiada di Malaysia – jadi pawagam seperti di GSC adalah tempat anda boleh tonton filem ini secara sah.

Sohor Kini