Melalui Twitter rasmi Ejen Ali, hari ini mereka berkongsi yang mana filem Ejen Ali: The Movie yang ditayangkan tahun lepas, menerima anugerah arahan fiksyen terbaik dari di Asian Academy Creative Awards 2020 sebagai wakil Malaysia.

Semestinya ini bukanlah kali pertama filem tersebut menerima pengiktirafan di mana sebelum ini ia juga tercalon sebagai salah satu filem animasi terbaik Cartoons on the Bay – Pulcinella Awards. Ejen Ali: The Movie ditayangkan pada tahun lepas di mana awal tahun ini, kami melaporkan ia menerima jumlah kutipan sehingga RM30 juta, sekaligus adalah filem animasi tempatan nombor 1 di Malaysia.

Dengan kejayaan ini, kami juga ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan tahniah buat Wau Animation atas kejayaan mereka ini.

Sebelum ini kami juga telah mengulaskan filem ini dan memberi ia markah penuh atas sebab penceritaan yang sangat menyayat hati dengan elemen kekeluargaan yang sangat memberansangkan. Bagi anda yang ingin melihat ulasan kami, anda boleh menontonnnya di bawah.

Sohor Kini