Muzzamer Rahman adalah seorang pengarah yang baru mencipta nama dengan filem Prebet Sapu yang kini disiarkan di Netflix. Filem ini turut memenangi Anugerah Lakonlayar Terbaik di Malaysian International Film Festival ke-5 dan dihantar untuk dicalonkan di Oscar.

Kini beliau hadir dengan satu filem lain pula untuk Astro First yang dihasilkan bersama dengan Azura Pictures, Halimun.

Filem ini adalah sebuah filem seram romantik, komedi dan drama yang mengisarkan Zahir dan Laila. Zahir tidak mengenali Laila sepenuhnya ketika berkahwin, namun kemudian berlakunya perkara mistik yang sukar dijelaskan. Disebabkan hal ini, Zahir memanggil Adi, sahabat beliau yang sedang mengkaji perubatan tradisional Islam – namun perkara mistik ini tetap belum berhenti.

Zahir dilakonkan oleh Beto Kusyairi, Laila pula oleh Nabila Huda, Adi dilakonkan oleh Kodi dan filem ini turut melibatkan Chubb-E, Harun Hashim serta pelakon remaja Puteri Balqis Azizi. Apa yang menarik dengan filem seram ini adalah, Muzzamer selaku pengarah menyatakan beliau seorang yang penakut dan ada aksi manusia terbakar di dalamnya dilakukan sepenuhnya oleh Beto sendiri.

Halimun akan disiarkan di Astro First pada 5 November nanti.

Sohor Kini