Warner Bros Pictures hari ini telah berkongsi treler pertama untuk Dune: Part Two, filem susulan kepada Dune yang dikeluarkan pada 2021. Treler ini memperlihatkan banyak perkara termasuk juga Paul Atreides lakonan Timothee Chalamet ‘menunggang’ Sandworm – namun yang paling menarik kita akhirnya diperlihatkan watak lakonan Florence Pugh sebagai Princess Irulan Corrino dan Austin Butler sebagai Feyd-Rautha Harkonnen.

Princess Irulan Corrino merupakan anak kepada Emperor Shaddam IV yang di bawa oleh Christopher Walken di dalam filem ini dan akan mempunyai perhubungan yang penting dengan Paul Atreides. Di dalam buku, Irulan merupakan pencerita kepada kisah Dune ini.

Feyd-Rautha Harkonnen merupakan anak saudara kepada Baron Vladmiri Harkonnen lakonan Stellan Skarsgard. Dia boleh dikatakan sebagai pesaing kepada Paul Atreides dan ditugaskan untuk membunuh seterunya itu.

Selain itu, treler ini juga memperlihatkan kembalinya beberapa watak sebelum ini seperti Zendaya sebagai Chani, Rebecca Ferguson sebagai Lady Jessica Atredes, dan Dave Bautista sebagai Glossu Rabban Harkonnen.

Dune: Part Two akan tiba di pawagam pada 3 November 2023.

Sohor Kini