Dr. Michael Morbius, seorang doktor yang menghidapi penyakit darah yang serius dan kritikal cuba untuk sembuhkan diri dengan DNA kelawar. Dalam usaha ini beliau telah menjadi puntianak hidup dengan kuasa boleh terbang, adi-kuat dan juga menyembuhkan diri apabila cedera.

Dalam dunia komik, Morbius adalah musuh Spider-Man dan terkini dalam dunia filem Sony’s Spider-Man Universe Jared Leto telah dipilih sebagai pelakon Morbius. Video acah baharu bagi filem ini telah dipertontonkan;

Seperti sebelum ini, ia memfokuskan asal-usul watak Morbius, penyakitnya, kajian dalam mencari jalan untuk sembuh sehinggalah proses perubahan menjadi watak jahat yang menggerunkan ini. Jika Morbius adalah watak jahat, siapakah hero dalam filem ini? Dengan masih adanya penampilan khas Michael Keaton, adalah beliau masih berlakon sebagai The Vulture yang sama daripada Spider-Man: Far From Home?

Adakah ini filem solo atau akan menjadi francais? Kegagalan seseorang watak dalam filem DC jika masuk dalam dunia Marvel biasanya ada potensi untuk berjaya dan diminati ramai. Sama-sama kita nantikan di pawagam Januari tahun hadapan.

Sohor Kini