Filem solo The Flash mempunyai banyak masalah, daripada penulisan skrip, bertuka-tukar pengarah dan juga masalah dalam dunia DCEU itu sendiri. Filem ini dikatakan akan ditayangkan pada tahun 2021 dan Ezra Miller akan mengekalkan watak beliau sebagai adiwira yang boleh berlari dengan adi pantas – The Flash. Watak Flash untuk DCEU ini mula muncul dalam filem Batman v Superman, Justice League dan juga Suicide Squad.

Filem solo ini dikatakan akan memfokuskan kepada Flashpoint seperti filem animasi yang popular, yang mana beliau termasuk di dalam dunia yang mana Bruce Wayne yang mati, Thomas Wayne adalah Batman versi kejam dan Martha Wayne adalah Joker. Terdapat ura-ura yang mengatakan, dunia filem The Flash ini – Batmannya adalah versi Michael Keaton. Michael dikatakan sedang berbincang untuk memainkan watak Batman atau mungkin hanya Bruce Wayne yang mana perwatakan beliau adalah sebagai mentor kepada The Flash/Barry Allen bagi membantu beliau dalam beberapa filem DCEU lain. Watak Michael ini turut dikatakan akan memainkan peranan sepertimana Samuel L. Jackson sebagai Nick Fury dalam MCU.

Sebelum ini, ada ura-ura mengatakan Jeffrey Dean Morgan akan kembali sebagai Thomas Wayne. Tetapi untuk filem The Flash ini, beliau juga akan menjadi Batman versi Thomas Wayne (Batman kejam) Buat masa ini pihak Warner Bros. masih tidak mengeluarkan sebarang kenyataan lagi, apa-apa pun sama-sama kita nantikan.

Sohor Kini