Fasa tiga Marvel CInematic Universe berakhir dengan Spider-Man : Far From Home. Dengan kematian dan persaraan beberapa watak utama MCU yang disayangi ramai yang tertanya-tanya apakah yang akan berlaku seterusnya. Persoalan terjawab ketika panel Marvel di San Diego Comic Con yang berlangsung sebentar tadi.

Marvel Studios mengesahkan lima filem Fasa 4 yang akan menemui peminat adalah The Eternals, Thor : Love and Thunder, Black Widow, Dr Strange In The Multiverse of Madness dan Shang Chi And The Legend of The Ten Rings.

Filem pertama Fasa 4 ialah BLACK WIDOW yang akan ke pawagam pada 1 Mei 2020. Filem ini dibintangi Scarlett Johansson, David Harbour, Florence Pugh, O-T Fagbenle dan Rachel Weisz. Ia akan diarahkan oleh Cate Shortland. Seterusnya ialah The Eternals yang ke pawagam pada 6 November 2020. Ia dibintangi Angelina Jolie, Richard Madden, Kumail Nanjiani, Lauren Ridloff, dan Salma Hayek. Ia akan diarahkan Chloé Zhao.

Kemudian diikuti pula oleh Shang Chi And The Legend of The Ten Rings pada 12 Februari 2021. Filem ini dibintangi oleh Simu Liu, Awkwafina dan Tony Leung di bawah arahan Destin Daniel Cretton. Kesinambungan pengembaraan Dr Strange akan ke pawagam pada 7 Mei 2021 dengan Dr Strange In The Multiverse of Madness. Benedict Cumberbatch kembali sebagai Dr Strange dengan Elizabeth Olsen di bawah arahan Scott Derrickson.

Akhir sekali ialah Thor : Love and Thuder pada 5 November 2021. Chris Hemsworth, Tessa Thompson and Natalie Portman kembali begitu juga pengarah Taika Waititi.

Sohor Kini