Dwayne Johnson (The Rock) telah mengumumkan yang Luke Hobbs akan menerima satu filem kendiri dan filem tersebut akan menjadi persediaan untuk Fast X: Part II, dengan kata lain, filem ini akan berlaku di antara filem Fast X dan Fast X: Part II yang dijangka tiba pada tahun 2025.

Di dalam pengumuman ini, beliau mengatakan yang pergaduhannya dengan Vin Diesel telah dilupakan dan akan bergerak dengan persahabatan dan keazaman.

“Saya membina karier saya dengan mentaliti “mementingkan penonton” dan perkara ini terus menjadi pedoman untuk saya”, katanya di dalam penulisan di Instagram.

Watak Luke Hobbs mula diperkenalkan di dalam The Fast Saga ketika Fast Five, dan kembali untuk Fast & Furious 6 serta Furious 7. Watak ini dikembangkan lagi dengan filem kenderi Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw yang dikatakan menjadi punca pergaduhan di antara Dwayne Johnson dan Vin Diesel.

Luke Hobbs kemudian membuat penampilan semula di bahagian akhir untuk filem Fast X yang memperlihatkan dia juga menjadi sasaran Dante Reyes. Anda boleh baca ulasan kami untuk Fast X di pautan berikut; Ulasan Fast X.

Sohor Kini