Nintendo Direct yang berlangsung hari ini telah mengumumkan penambahan tawaran untuk pelanggan Nintendo Switch Online di mana mereka menyertakan permainan-permainan klasik dari konsol Game Boy, manakala bagi pelanggan Nintendo Switch Online + Expansion Pack akan turut menerima permainan Game Boy Advance.

Permainan Game Boy yang akan disertakan adalah Tetris, Super Mario Land 2: 6 Golden Coins, The Legend of Zelda: Link’s Awakening DX, Gargoyle’s Quest, Game & Watch Gallery 3, Alonme in the Dark: The New Nightmare, Metroid II: Return of Samus, Wario Land 3 dan Kirby’s Dream Land.

Bagi permainan Game Boy Advance pula akan menyertakan permainan seperti Super Mario Advance 4: Super Mario Bros. 3, WarioWare Inc: Mega MicroGames, Kuru Kuru Kuruin, Mario Kart: Super Circuit, Mario & Luigi: Superstar Saga dan The Legend of Zelda: The Minish Cap

Permainan yang menyokong multi-pemain boleh dimainkan secara setempat dan juga dalam talian. Permainan Game Boy juga menyokong penuras Game Boy, Game Boy Pocket, dan Game Boy Color.

Sohor Kini