Satria Dewa GatotKaca adalah filem aksi nyata adiwira berasaskan komik Indonesia. Ia diadaptasi daripada komik Satria Dewa dan dihasilkan oleh Satria Dewa Studio sebagai filem pertama dalam dunia Satria Dewa Semesta. Satrio adalah pewaris GatotKaca dari keturunan Pandawa Yang akan menentang Korawa yang cuba memusnahkan dunia dengan mengubah sejarah perang Kurukshetra.

Filem ini disahkan akan ditayangkan di Malaysia tidak lama lagi. Ia diedarkan oleh Horizon Film Entertainment. Dalam treler ia dilihat mempunyai konsep dan penceritaan yang menarik. Kesan visual juga tidak dinafikan nampak cukup hebat untuk kelas filem ini. Jelas sekali banyak filem dan siri TV adiwira Marvel dan DC diambil sebagai inspirasi.

Filem ini akan memfokuskan kepada asal-usul Satrio atau nama sebenar Yuda lakonan Rizky Nazar. Hidup beliau yang sukar dengan baru hilang pekerjaan di suanana yang berlakunya pembunuhan berantai. Suatu hari, penjahat bernama Korawa membunuh sahabat baiknya Erlangga (lakonan Jerome Kurnia) dan ibu beliau Arimbi (lakonan Sigi Wimala).

Yuda kemudian bertemu dengan Agni (lakonan Yasmin Napper) perempuan cerdas dan cantik, Dananjaya (lakonan Omar Daniel) veteran Pandawa, Gege (lakonan Ali Fikry) adik Dananjaya, dan Ibu Mripat (lakonan Yati Surachman) barang antik, mula menyiasat peristiwa pembunuhan berantai yang berlaku. Di saat ini, Yuda mula sedar beliau mempunyai kuasa luar biasa untuk membatu orang ramai.

Tiada tarikh tayangan di Malaysia lagi buat masa ini. Tetapi di Indonesia, ia sudah pun ditayangkan sejak 9 Jun lalu. Satria Dewa Studio turut merancang untuk kembangkan dunia adiwira mereka dengan watak komik lain seperti Arjuna, Yudhistira, Bharatayudha dan banyak lagi..

Sohor Kini