Lego telah dikatakan akan tidak meneruskan perjanjian eksklusif mereka dengan Warner Bros untuk siri permainan berdasarkan jenama mereka, ini secara langsungnya telah membuka ruang untuk mereka bekerjasama dengan pembangun-pembangun lain.

Berdasarkan laporan oleh VGC, Lego tampaknya sedang bekerjasama dengan 2K untuk hadir dengan beberapa permainan berasaskan sukan. Projek pertama adalah permainan arked bola sepak yang sedang dibangunkan oleh Sumo Digital.

Kerjasama di antara 2K dan Sumo Digital dilaporkan sejak tahun 2019 lagi dan kini ia boleh disahkan adalah permainan bola sepak Lego. Permainan ini dikatakan akan tiba pada akhir tahun ini, bersempena dengan Piala Dunia yang akan bermula pada bulan November tahun ini.

Permainan seterusnya adalah permainan lumba kereta dunia terbuka yang sedang dibangunkan oleh Visual Concepts, permainan ini dijangka akan tiba sekitar tahun 2023. VGC juga mengatakan yang permainan sukan ketiga juga sedang dibangunkan dan ia adalah berdasarkan satu sukan popular.

Sohor Kini