KEMASKINI – Team17 memberi kenyataan kepada Eurogamer, mengatakan yang penawaran koleksi NFT ini tidak membawa maksud yang mereka akan menyertakan NFT ataupun menggunkan modul ‘Play to Earn’ di dalam permainan mereka. Sebaliknya, bagi Worms, mereka sekadar memberi hak untuk Reality Gaming Group hadir dengan NFT berdasarkan watak tersebut sepertimana hak-hak diberikan untuk menghasilkan barangan lain.

LAPORAN ASAL – Worms sudah semestinya satu nama yang dikenali ramai, ia adalah permainan yang mempopularkan konsep lastik sebelum Angry Birds lagi. Ia juga adalah antara permainan multi-pemain popular suatu ketika dahulu.

Oleh itu tidak mengejutkan apabila Team17 mengumumkan yang mereka akan hadir dengan koleksi NFT berdasarkan permainan tersebut. Mereka mengumumkan akan hadir dengan NFT berdasarkan rekaan cacing yang dihasilkan secara rawak oleh komputer.

Buat masa ini penawaran masih tidak dilakukan, akan tetapi anda boleh melihat antara rekaan pertama di laman metaworms.live.

Bagi mengelak dari dikritik, mereka juga mengatakan yang NFT ini akan menggunakan rantaian blok oleh mereka sendiri yang mesra alam, jika NFT mereka mendapat 100 ribu pembelian ia adalah seperti seperti jumlah purata untuk penggunaan pemanas air selama setahun oleh 11 rumah.

Selain itu mereka juga mengumumkan sebahagian daripada kutipan melalui NFT ini akan didermakan kepada Coin 4 Planet yang menggunakan cacing untuk memproses makanan terbuang kepada baja.

NFT adalah sesuatu yang semakin berjinak-jinak dengan dunia permainan video, Ubisoft sudah melancarkan Ubisoft Quartz mereka, Square Enix dan Konami juga telah terlibat ataupun menyatakan minat mereka terhadap penawaran NFT ini.

Pendapat kami? Anda boleh baca di artikel berikut; NFT Adalah Lombong Emas Penerbit Permainan Video, Disebabkan Itu Ia Membimbangkan.

Sohor Kini