Nintendo telah mengumumkan pencapaian kewangan mereka untuk suku terakhir bagi tahun fiskal 2020-2021 yang bermula pada Januari sehingga Mac 2021. Di dalam pengumuman tersebut mereka juga berkongsi jumlah konsol Nintendo Switch dan juga permainan mereka yang terlaris.

Sepanjang tiga bulan lepas, konsol Nintendo Switch telah terjual sebanyak 4.72 juta unit, dan menjadikan jumlah keseluruhan adalah 84.59 juta unit. Sekaligus mengatasi jualan Game Boy Advance yang terjual sebanyak 81.51 juta unit sepanjang penjualannya. Suku lepas, ia mengatasi jualan untuk Nintendo 3DS.

Oleh itu, buat masa ini hanya Nintendo DS, Game Boy, dan Wii yang masih terjual melebihi Nintendo Switch di mana setiap daripadanya terjual melebihi 100 juta unit.

Bagi pecahan di antara Switch dan Switch Lite, sejak dilancarkan pada September tahun 2019, Switch Lite terjual sebanyak 14.7 juta unit menjadikan Switch terjual sebanyak 69.89 juta unit.

Bagi jumlah jualan permainan oleh mereka pula, ia tidak memperlihatkan sebarang perubahan di mana Mario Kart 8 Deluxe masih lagi permainan paling banyak terjual dengan jualan sebanyak 35.39 juta unit, Animal Crossing: New Horizons sebanyak 32.63 juta unit di tempat kedua dan Super Smash Bros. Ultimate di tempat ketiga dengan 23.84 juta unit.

Sohor Kini