Awal minggu ini, Innersloth mengumumkan yang mana mereka akan melancarkan permainan Among Us di konsol Switch dan juga di langganan Xbox Game Pass di PC.

Terkini, Innersloth turut mengumumkan yang mana permainan tersebut turut akan tiba di konsol Xbox One dan Xbox Series sekitar tahun hadapan.

Menariknya, ia juga turut akan tiba di Xbox Game Pass di konsol, sekaligus kelak bagi pemain yang melanggan Xbox Game Pass Ultimate, mereka boleh bermain permainan ini di kedua-dua platform konsol Xbox dan PC.

Seperti anda sedia maklum, Among Us merupakan permainan simulasi sosial yang mana ia menempatkan lebih dari empat pemain di dalam satu lokasi yang luas di mana pemain perlu menyelesaikan tugasan yang di beri dan pada masa yang sama mencari pengkhianat di kalangan pemain. Manakala pemain yang menjadi pengkhianat ataupun โ€œImpostorโ€ perlu membunuh pemain-pemain lain untuk memenanginya.

Among Us sebelum ini dilancarkan di peranti iOS dan Android dan kemudian di PC melalui Steam beberapa tahun lepas dan menariknya, tahun ini di acara The Game Awards 2020, Among Us memenangi permainan multi-pemain dan mudah-alih terbaik.

Sohor Kini