Disney mempunyai perancangan untuk menghasilkan banyak filem olahan semula filem animasi klasik ke filem aksi nyata. Sudah banyak yang ditayangkan, antara yang terbaru adalah Lady and the Tramp sebagai filem baru eksklusif Disney+ dan Mulan yang sempat ditayangkan di pawagam dan akan ditawarkan kepada pelanggan Disney+.

Filem-filem lain Disney yang dijadualkan untuk ditayangkan di pawagam adalah Cruella, Peter Pan and Wendy dan juga Pinocchio. Menurut Deadline, filem-filem ini mungkin tidak akan ditayangkan di pawagam – sebaliknya terus disiarkan di Disney+. Walau bagaimanapun, Disney masih belum bercadang sama ada ingin tawarkan filem ini secara percuma seperti filem Soul atau sewaan seperti Mulan.

Cruella adalah filem memfokuskan watak penjahat dalam filem animasi 101 Dalmation lakonan  Emma Stone dan Emma Thompson. Filem Pinocchio yang dilakonkan oleh Tom Hanks dan Peter Pan and Wendy yang Tinker Bell dilakonkan oleh Yara Shahidi. Tiada sebarang tarikh atau informasi jelas mengenai filem-filem ini, seperti jalan cerita, adalah olahan semula atau sekuel atau juga senarai nama pelakon yang lain. Sama-sama kita nantikan.

Sohor Kini