Nacon dan KT Racing minggu ini mengumumkan yang mana mereka akan melancarkan permainan WRC 9 buat konsol PlayStation 5 pada hari pertama konsol tersebut dilancarkan.

Melaluinya, Nacon menjanjikan sokongan resolusi 4k dengan kadar bingkai sesaat sebanyak 60FPS. Selain itu, Nacon juga mengesahkan sokongan alat kawalan DualSense turut akan tiba baut permainan tersebut dengan tetapan seperti picu kawalan menjadi lebih ‘berat’ apabila kenderaan pemain rosak dan sebagainya. Anda juga boleh menonton video khas di bawah di mana permainan tersebut dimainkan dengan resolusi 4k dan 60FPS.

Menariknya, buat mereka yang memiliki permainan tersebut di konsol PlayStation 4, Nacon mengesahkan edisi PlayStation 5 akan ditawarkan secara percuma tanpa sebarang kos. Pada masa yang sama, permainan ini juga akan dilancarkan secara fizikal untuk konsol PlayStation 5 menjelang 19 November 2020 ini.

WRC 9 telah pun dilancarkan bulan lepas di konsol PlayStation 4, Xbox One dan juga PC melalui Epic Games Store. Sebelum ini, Nacon juga mengesahkan permainan turut akan tiba di konsol Xbox Series. Namun tarikh pelancarannya masih belum diumumkan.

Sohor Kini