Ketika acara Pokémon Direct yang berlangsung hari ini, The Pokémon Company dan Nintendo mengumumkan yang mana mereka akan membawa kembali permainan Pokemon Myster Dungeon yang dilancarkan pada 2006 ke konsol Switch.

Melalui Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX, ianya adalah satu permainan yang diolahkan semula dan ia adalah berdasarkan permainan Pokémon Mystery Dungeon: Red Rescue Team dan Pokémon Mystery Dungeon: Blue Rescue Team.

Berdasarkan video acah yang diperlihatkan, permainan ini juga kelihatan mempunyai visual grafik seakan satu lukisan, yang mengingatkan kami akan permainan Doraemon: Story Of Season yang dilancarkan di Switch tahun lepas.

Bagi anda yang tidak mengetahui berkenaan permainan Pokémon Mystery Dungeon, ianya adalah permainan sampingan berdasarkan siri Pokémon yang memfokuskan pemain untuk mengawal Pokémon. Menariknya, permainan ini berbentuk pertempuran masa-nyata mengikut turutan dan perlu mengembara di dalam dunia permainan tersebut, untuk menyelesaikan misteri kenapa pemain bertukar menjadi seekor Pokémon.

Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX akan dilancarkan secara rasmi di konsol Switch pada 6 Mac 2020 ini. Bagi anda yang berminat, ianya sudah boleh dipra-tempah di Nintendo eShop dengan harga $59.99(~RM246).

Menariknya, bagi anda yang ingin mencuba permainan ini lebih awal, Nintendo juga melancarkan demo khas secara percuma untuk anda cuba. Selain itu, Nintendo juga mengesahkan segala kemajuan boleh dibawa ke permainan penuh, apabila ia dilancarkan kelak.

Sohor Kini