Bagi anda yang pernah bermain permainan aci sorok ketika anda masih kecil dahulu ataupun mod permainan Team Fortress 2 Prop Hunt, anda mungkin berminat dengan permainan seterusnya oleh Coffee Stain Publishing di mana ketika E3 2019 lepas, mereka mengumumkan permainan Midnight Ghost Hunt.

Menurut pembangunnya, Vaulted Sky Games, Midnight Ghost Hunt adalah permainan multi-pemain sorok-sorok yang memfokuskan empat lawan empat di mana ianya dijadualkan untuk dilancarkan di PC melalui Steam.

Midnight Ghost Hunt memfokuskan bentuk multi-pemain secara berpasukan di mana empat pemain akan menjadi hantu dan empat lagi adalah pemburu hantu. Melaluinya, pemain yang menjadi hantu, mereka berupaya untuk menyamar menjadi barangan-barangan rumah ataupun objek untuk sembunyi daripada diburu oleh pemburu hantu.

Ini sekaligus membuahkan hasil bentuk strategi di mana pasukan pemburu hantu tersebut perlu bekerjasama untuk menangkap kesemua hantu sebelum tengah malam di mana kemudiannya hantu-hantu tersebut akan menjadi lebih berkuasa dan pemburu pula perlu melarikan diri.

Buat masa ini, tarikh pelancaran masih belum disahkan dan bagi anda yang berminat untuk mencubanya, pendaftaran sesi percubaan Alpha boleh dibuat melalui laman rasmi permainan tersebut.

Sohor Kini